W przychodni są udzielane teleporady.
INFORMACJA DLA PACJENTÓW
Informujemy, iż w Poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej "Przychodnia - Nowy Dwór" Sp. z o. o. udzielane są TELEPORADY w sposób i na zasadach określonych poniżej.
Teleporady są udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 13:00 do 13:30 pod numerami wskaznymi poniżej, przy czym teleporay lekarza POZ dla dzieci i dla dorosłych będą udzielane po uprzedniej rejestracji.
PORADNIE I GABINETY POZ: | NUMERY TELEFONÓW |
Poradnia lekarza POZ dla dorosłych | (71) 357 96 11 |
Poradnia lekarza POZ dla dzieci | (71) 357 99 21 |
Gabinet pielęgniarki POZ | (71) 358 78 72 |
Gabinet położnej POZ | 601 704 386 |
UWAGA!
Informujemy jednocześnie, że teleporady będą udzielane dla pacjentów zadeklarowanych do naszego podmiotu leczniczego, po uprzedniej weryfikacji statusu ubezpieczenia w systemi e-WUŚ.
TELEPORADA
Porada telemedyczna jest równoprawnym świadczeniem zdrowotnym, które powinno być udzielane na takich samych zasadach jak osobista wizyta pacjenta w gabinecie. Jedyną różnicą jest pośrednictwo telefonu. Kluczowa kwestia nie ulega zmianie osoba udzielająca teleporady powinna postępować zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej oraz zgodnie z zasadami aktualnej wiedzy medycznej, z zasadami etyki zawodowej oraz z należytą starannością.
* System, za pomocą którego wykonywana jest teleporada to teleporady telefoniczne
* Sposób umawiania terminu teleporady
Umawiamy teleporady w danym dniu na bieżący dzień, nie umawiamy teleporad z wyprzedzeniem w związku z zagrożeniem zachorowania przez osobę udzielająca takiej porady.
Teleporadę umawiamy:
- poprzez kontakt telefoniczny dzwoniąc pod numer 71 3579611 lub 71 3574954 POZ -dorośli
- 71 3579921 POZ -dzieci
- osobiście
- mailowo pisząc na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- przez osoby trzecie
Rejestracja odbiera telefony od godziny 7:30, dwie panie rejestratorki odbierają telefon, dwie rejestrują przy okienku w rejestracji dla dorosłych, natomiast dziecięca 1 pani rejestruje osobiście pacjentów przychodzących a 1 odbiera telefony
*Jak należy poprawnie udzielać świadczeń telemedycznych
1.) Należy przygotować sprzęt sprawdzić jego działanie -telefon lub komputer.
2.) Należy zadbać o poufność rozmowy -rozmawiamy z pacjentem w takich warunkach w które gwarantują nam, że osoba postronna nie usłyszy konwersacji.
3.) Dokonaj weryfikacji tożsamości pacjenta. Weryfikacja na podstawie danych, które powinna zawierać dokumentacja medyczna imię nazwisko oraz rok urodzenia. Poproś o podanie numeru PESEL i zweryfikuj jego poprawność z dokumentacją medyczną, można również dopytać, jeśli znamy pacjenta o ostatni problem zdrowotny z który był przyczyną ostatniego kontaktu. Noworodek -numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL -rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.
4.) Przed udzieleniem teleporady sprawdzamy, czy pacjent dobrze nas słyszy. Należy przedstawić informacje o tym w jakim zakresie jesteśmy w stanie pomóc pacjentowi i jakie są ograniczenia związane z poradą. Osoba udzielająca teleporady powinna poinformować o tym, że w razie konieczności pacjent ma prawo do osobistej wizyty w gabinecie. Zawsze zgodnie z rekomendacją krajowego konsultanta ds. medycyny rodzinnej wizytę w poradni powinien poprzedzić wywiad telefoniczny z pacjentem, po którym lekarz zadecyduje, czy wizyta na miejscu w poradni jest konieczna, czy wystarczająca w danym przypadku będzie teleporada.
5.) Porada telemedyczna to udzielanie świadczenia zdrowotnego, za które osoba udzielająca ponosi pełną odpowiedzialność. Zawsze należy przeprowadzić z pacjentem pełny wywiad lekarski, sprawdzić dostępną dokumentacje w tym wyniki ostatnich badań diagnostycznych i poprzednie zalecenia, a następnie przekazać wyczerpującą informację medyczną. Pamiętając o tym, że Twojemu przysługują wszystkie prawa pacjenta. Zasady odpowiedzialności zawodowej, cywilnej i karnej za świadczenia telemedyczne są takie same jak w przypadku innych świadczeń.
6.) Pamiętajmy, że w trakcie udzielania teleporady mogą wystąpić niestandardowe sytuacje typu agresywny pacjent, lub pacjent w stanie nagłym wymagający natychmiastowej pomocy zespołu ratowniczego. Należy być przygotowanym na taką ewentualność. Ważne jest, aby na początku udzielania świadczenia przez teleporadę dopytać o aktualne miejsce pobytu. W przypadku uzyskania wiarygodnej informacji, że pacjent może wymagać udzielenia natychmiastowej pomocy, lekarz w celu realizacji obowiązku niesienia pomocy powinien przede wszystkim podjąć próbę kontaktu z numerem ratunkowym 112 i w miarę możliwości udzielać pacjentowi informacji, które mogą w ocenie lekarza ograniczyć negatywne skutki stanu nagłego. Przy pacjencie agresywnym lub zachowującym się w inny niestandardowy sposób, osoba udzielająca teleporady powinna zachować spokój, nie wykonywać pochopnie rozłączenia rozmowy a spróbować wejść w rozmowę celem przekazania informacji. Występujące sytuacje należy szczegółowo opisać w dokumentacji pacjenta.
7.) W ramach teleporady możemy wystawić receptę, zaświadczenie o niezdolności do pracy, skierowanie, zlecenie na wyroby medyczne. Można poinformować pacjenta, że ma dostęp do poszczególnych dokumentów za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta, gdzie uzyska wszelkie informacje o wystawionych receptach, skierowaniach i zaświadczeniach lekarskich L4.
Sposób postępowania kiedy mamy brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie co powoduje anulację teleporady
Osoba udzielająca teleporady, kontaktuje się 3-krotnie, w odstępach nie krótszych niż 5 minut z dwóch różnych telefonów, w związku z tym, iż osoby w podeszłym wieku mają zablokowane połączenia z numerami zastrzeżonymi (z powodu prób wyłudzeń), próbuje kontaktu przez telefon stacjonarny.
W sytuacji kiedy nie dodzwaniamy się do pacjenta, lub pacjent nie odbiera od nas telefonu, koniecznie odnotowujemy to w dokumentacji medycznej wpisując godziny kontaktu i numer telefonu z którego dzwoniono do osoby zgłaszającej prośbę o teleporadę..
Opracowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r
w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej