Teleporada

W przychodni są udzielane teleporady.

 

INFORMACJA DLA PACJENTÓW

 

Informujemy, iż w Poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej "Przychodnia - Nowy Dwór" Sp. z o. o. udzielane są TELEPORADY w sposób i na zasadach określonych poniżej.

 

Teleporady są udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 13:00 do 13:30 pod numerami wskaznymi poniżej, przy czym teleporay lekarza POZ dla dzieci i dla dorosłych będą udzielane po uprzedniej rejestracji.

 

PORADNIE I GABINETY POZ: NUMERY TELEFONÓW
Poradnia lekarza POZ dla dorosłych    (71) 357 96 11
Poradnia lekarza POZ dla dzieci (71) 357 99 21
Gabinet pielęgniarki POZ (71) 358 78 72
Gabinet położnej POZ 601 704 386

 

 

UWAGA!

Informujemy jednocześnie, że teleporady będą udzielane dla pacjentów zadeklarowanych do naszego podmiotu leczniczego, po uprzedniej weryfikacji statusu ubezpieczenia w systemi e-WUŚ.

 

TELEPORADA

Porada telemedyczna jest równoprawnym świadczeniem zdrowotnym, które powinno być udzielane na takich samych zasadach jak osobista wizyta pacjenta w gabinecie. Jedyną różnicą jest pośrednictwo telefonu. Kluczowa kwestia nie ulega zmianie osoba udzielająca teleporady powinna postępować zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej oraz zgodnie z zasadami aktualnej wiedzy medycznej, z zasadami etyki zawodowej oraz z należytą starannością.

 

* System, za pomocą którego wykonywana jest teleporada to teleporady telefoniczne

 

* Sposób umawiania terminu teleporady 

Umawiamy teleporady w danym dniu na bieżący dzień, nie umawiamy teleporad z wyprzedzeniem w związku z zagrożeniem zachorowania przez osobę udzielająca takiej porady.

Teleporadę umawiamy:

  • poprzez kontakt telefoniczny dzwoniąc pod numer 71 3579611 lub 71 3574954 POZ -dorośli
  • 71 3579921 POZ -dzieci
  • osobiście
  • mailowo pisząc na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • przez osoby trzecie

Rejestracja odbiera telefony od godziny 7:30, dwie panie rejestratorki odbierają telefon, dwie rejestrują przy okienku w rejestracji dla dorosłych, natomiast dziecięca 1 pani rejestruje osobiście pacjentów przychodzących a 1 odbiera telefony

 

*Jak należy poprawnie udzielać świadczeń telemedycznych 

1.) Należy przygotować sprzęt sprawdzić jego działanie -telefon lub komputer.

 

2.) Należy zadbać o poufność rozmowy -rozmawiamy z pacjentem w takich warunkach w które gwarantują nam, że osoba postronna nie usłyszy konwersacji.

 

3.) Dokonaj weryfikacji tożsamości pacjenta. Weryfikacja na podstawie danych, które powinna zawierać dokumentacja medyczna imię nazwisko oraz rok urodzenia.   Poproś o podanie numeru PESEL i zweryfikuj jego poprawność z dokumentacją medyczną, można również dopytać, jeśli znamy pacjenta o ostatni problem zdrowotny z który był przyczyną ostatniego kontaktu. Noworodek -numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL -rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.

 

4.) Przed udzieleniem teleporady sprawdzamy, czy pacjent dobrze nas słyszy. Należy przedstawić informacje o tym w jakim zakresie jesteśmy w stanie pomóc pacjentowi i jakie są ograniczenia związane z poradą. Osoba udzielająca teleporady powinna poinformować o tym, że w razie konieczności pacjent ma prawo do osobistej wizyty w gabinecie. Zawsze zgodnie z rekomendacją krajowego konsultanta ds. medycyny rodzinnej wizytę w poradni powinien poprzedzić wywiad telefoniczny z pacjentem, po którym lekarz zadecyduje, czy wizyta na miejscu w poradni jest konieczna, czy wystarczająca w danym przypadku będzie teleporada.

 

5.) Porada telemedyczna to udzielanie świadczenia zdrowotnego, za które osoba udzielająca ponosi pełną odpowiedzialność. Zawsze należy przeprowadzić z pacjentem pełny wywiad lekarski, sprawdzić dostępną dokumentacje w tym wyniki ostatnich badań diagnostycznych i poprzednie zalecenia, a następnie przekazać wyczerpującą informację medyczną. Pamiętając o tym, że Twojemu   przysługują wszystkie prawa pacjenta. Zasady odpowiedzialności zawodowej, cywilnej i karnej za świadczenia telemedyczne są takie same jak w przypadku innych świadczeń.

 

6.) Pamiętajmy, że w trakcie udzielania teleporady mogą wystąpić niestandardowe sytuacje typu agresywny pacjent, lub pacjent w stanie nagłym wymagający natychmiastowej pomocy zespołu ratowniczego. Należy być przygotowanym na taką ewentualność. Ważne jest, aby na początku udzielania świadczenia przez teleporadę dopytać o aktualne miejsce pobytu. W przypadku uzyskania wiarygodnej informacji, że pacjent może wymagać udzielenia natychmiastowej pomocy, lekarz w celu realizacji obowiązku niesienia pomocy powinien przede wszystkim podjąć próbę kontaktu z numerem ratunkowym 112 i w miarę możliwości udzielać pacjentowi informacji, które mogą w ocenie lekarza ograniczyć negatywne skutki stanu nagłego. Przy pacjencie agresywnym lub zachowującym się w inny niestandardowy sposób, osoba udzielająca teleporady powinna zachować spokój, nie wykonywać pochopnie rozłączenia rozmowy a spróbować wejść w rozmowę celem przekazania informacji. Występujące sytuacje należy szczegółowo opisać w dokumentacji pacjenta.

 

7.) W ramach teleporady możemy wystawić receptę, zaświadczenie o niezdolności do pracy, skierowanie, zlecenie na wyroby medyczne. Można poinformować pacjenta, że ma dostęp do poszczególnych dokumentów za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta, gdzie uzyska wszelkie informacje o wystawionych receptach, skierowaniach i zaświadczeniach lekarskich L4.

 

 

Sposób postępowania kiedy mamy brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie co powoduje anulację teleporady

Osoba udzielająca teleporady, kontaktuje się 3-krotnie, w odstępach nie krótszych niż 5 minut z dwóch różnych telefonów, w związku z tym, iż osoby w podeszłym wieku mają zablokowane połączenia z numerami zastrzeżonymi (z powodu prób wyłudzeń), próbuje kontaktu przez telefon stacjonarny.

W sytuacji kiedy nie dodzwaniamy się do pacjenta, lub pacjent nie odbiera od nas telefonu, koniecznie odnotowujemy to w dokumentacji medycznej wpisując godziny kontaktu i numer telefonu z którego dzwoniono do osoby zgłaszającej prośbę o teleporadę..

 

   Opracowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r

w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej